Identyfikacja - mechanika |
|
|
|
Wpisany przez Elg`cahlxukuth
|
poniedziałek, 17 września 2012 20:28 |
Pełna dokumentacja umiejętności Identyfikacja jest w fazie przygotowania.
Poniżej natomiast przedstawiamy w skrócie zbiór informacji zgodnych z obecną implementacją skilla na shardzie:
- Wszystkie przedmioty z loot'u potworów, które posiadają jakieś własności (propsy) mają status niezidentyfikowanych.
- Dokładne wartości magicznych parametrów przedmiotów niezidentyfikowanych są przed graczem ukryte, a same własności nie działają.
- Dodatkowe odporności przedmiotów nie są wliczane do puli własności magicznych i nie są ukrywane. Wyjątek tutaj stanowi biżuteria oraz broń, na których to dodatkowe odporności traktowane są jako propsy, w związku z czym ich wartości są one ukryte i nie dają one ochrony.
- Postać posiadająca umiejętność Identyfikacja jest w stanie zidentyfikować przedmiot. Przedmiot jest identyfikowany całkowicie, bez stanów pośrednich. Oznacza to, iż jeśli czynność identyfikacji powiedzie się, wówczas zostają odkryte wszystkie propsy i przedmiot jest po prostu zidentyfikowany.
- Aby móc identyfikować przedmiot postać musi go mieć w swoim plecaku.
- Umiejętności nie można używać częściej, niz co 3 sekundy .
- Szansa na udane zidentyfikowanie przedmiotu zależy od poziomu umiejętności postaci oraz ilości propsów przedmiotu. Ilość propsów na przedmiocie definiuje progi umiejętności: minimalny (jaki należy osiągnąć, aby można próbować zidentyfikować przedmiot) i maksymalny (dający pewność udanej identyfikacji). Poniżej tabelka wartości progów w zależności od ilości propsów. Postać o poziomie umiejętności 100% ma stuprocentową szansę powodzenia.
ilość propsów |
minimalny poziom skilla [%] |
poziom skilla zapewniający sukces [%] |
1 |
0 |
50 |
2 |
40 |
80 |
3 |
60 |
100 |
4 |
75 |
100 |
5 |
90 |
110 |
6 |
95 |
110 |
Szansa na udaną identyfikację rośnie liniowo od 50% przy minimalnym progu umiejętności do 100% przy maksymalnym progu.
- Umiejętność wzrasta podczas prób identyfikacji przedmiotów. Można trenować tylko na przedmiotach niezidentyfikowanych.
- Próba identyfikacji przedmiotów o poziomie trudności uniemożliwiającym lub gwarantującym sukces również umożliwia przyrost umiejętności (wyjątek w sotsunku do innych skilli). W takim jednak przypadku przyrost jest bardzo powolny.
- Rozkład rodzaju obrażeń zadawanych przez broń (czyli: fizyczne, od ognia, od zimna, od trucizny, od energii) nie jest w żaden sposób powiązany z ilością magicznych własności i jest to na broni zawsze widoczne.
- Przedmioty tworzone za pomocą umiejętności rzemieślniczych (kowal, krawiec, łuczarz, itp.) są od razu zidentyfikowane.
- Propsy takie jak: zmniejszone wymagania siły, samonaprawianie, zwiększona wytrzymałość również nie wywierają swojego wpływu na przedmiot, dopóki nie zostanie on zidentyfikowany.
- Przedmioty niezidentyfikowane nie mogą być ulepszane przez rzemieślników za pomocą kolorowych rud, skór, drewien, itp.
|
Poprawiony: wtorek, 24 marca 2015 16:24 |