Wymagane przedmioty, Mikstury, Nauka
Jonas stał w rogu mrucząc coś pod nosem, podczas gdy jego mistrz i mentor sprawdzał zawartość kociołka. - Czy jesteś pewien, że dodałeś odpowiednia ilość?- zapytał Jonasa Poirt, mistrz cechu alchemików z Tasandory. - Taaaa...- odburknął uczeń Z garnka dobywało się ciche bulgotanie, jednak było w nim cos niepokojącego. - Ale tak na pewno na pewno?- ponownie zapytał Poirt. - Mistrzu, miało być dużo siarki to dałem dużo siarki- odpowiedział Jonas. - A ile to jest du... „Żywot i Śmierć Ostatniego Mistrza Cechu Alchemików, Rozdział VI – ostatni” Alchemicy w Ultima Online nie zamieniają ołowiu w złoto, zamiast tego tworzą magiczne mikstury.
Wymagane przedmioty Moździerz - Jest to narzędzie służące do robienia mikstur. Aby go użyć należy na nim kliknąć dwa razy lewym przyciskiem myszki, po czym wyświetli się menu dostępnych mikstur. Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie. Pusta butelka - Dobrze przygotowany alchemik zawsze trzyma pod ręka zapas pustych butelek. Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Szklarstwo. Składniki - W magicznych ziołach i minerałach zawarta jest esencja alchemii. Są one również wykorzystywane przez postacie używające umiejętnością Magia. Sprzedawane przez: Alchemik, Mag, Zielarz Wytwarzane: Nie Keg na mikstury - Przydatny pojemnik do przechowywania większych ilości mikstury. Sprzedawane przez: Tylko przez innych Graczy Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie oraz Stolarstwo.
Mikstury
Efekty działania mikstur, Wymagane składniki, Keg na mikstury Każdy ze składników wchodzi w skład przynajmniej jednej z mikstur, nadając jej wyróżniający ja kolor. Poniższa tabela przedstawia: listę składników potrzebnych do wykonania danego rodzaju mikstury, efekt działania oraz kolor charakteryzujący każdą miksturę.
Składniki |
Mikstury |
Kolor mikstury |
Czarne perły (Black Pearl) |
- mikstura odświeżania - mikstura zupełnego odświeżania |
Czerwona mikstura |
Krwawy mech (Blood moss) |
- mikstura zręczności - duża mikstura zręczności |
Niebieska mikstura |
Czosnek (Garlic) |
- mała mikstura odtrucia - mikstura odtrucia - duża mikstura odtrucia |
Pomarańczowa mikstura |
Żeń-szeń (Ginseng) |
- mała mikstura leczenia - mikstura leczenia - duża mikstura leczenia |
Żółta mikstura |
Korzeń mandragory (Mandrake Root) |
- mikstura siły - duża mikstura siły |
Biała mikstura |
Wilcze jagody (Nightshade) |
- mikstura słabej trucizny - mikstura trucizny - mikstura mocnej trucizny - mikstura śmiertelnej trucizny |
Zielona mikstura |
Pajęczyna (Spider`s silk) |
- mikstura widzenia w nocy |
Szara mikstura |
Siarka (Sulphurous ash) |
- mikstura słabej eksplozji - mikstura eksplozji - mikstura silnej eksplozji |
Fioletowa mikstura |
Żeń-szeń, Jajka (Ginseng, Eggs) |
- bomba dymna |
Bomba dymna |
Grobowy pył (Grave dust) |
- pożoga - wielka pożoga |
Żółta mikstura |
Krew demona (Daemon blood) |
- maska śmierci - duża maska śmierci |
Szara mikstura |
Świńskie żelazo (Pig iron) |
- obezwładniający podmuch - duży obezwładniający podmuch |
Niebieska mikstura |
Zanim przystąpimy do robienia mikstur w plecaku muszą znajdować się: puste butelki, moździerz oraz składniki potrzebne do wykonania danej mikstury. Aby wykonać miksturę należy kliknąć dwa razy na moździerz. Ukaże się menu alchemii, w którym to można wybrać typ i siłę mikstury, którą chcemy wykonać. Jeśli się to uda w plecaku pojawi się odpowiednia mikstura.
Mikstura |
Efekt działania |
Mikstura zręczności* |
Zwiększa zręczność o 10 punktów przez 2 minuty |
Duża mikstura zręczności* |
Zwiększa zręczność o 20 punktów przez 2 minuty |
Mała mikstura odtrucia* |
Usuwa małą truciznę z organizmu |
Mikstura odtrucia* |
Usuwa średnią truciznę z organizmu |
Duża mikstura odtrucia* |
Usuwa każdą truciznę z organizmu |
Mikstura słabej eksplozji** |
Zadaje 5 – 10 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
Mikstura eksplozji** |
Zadaje 10 – 20 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
Mikstura silnej eksplozji** |
Zadaje 20 – 40 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
Mała mikstura leczenia* |
Przywraca 6 – 8 punktów życia. Ponownie może być użyta po 10 upływie sekund. |
Mikstura leczenia* |
Przywraca 13 – 16 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie10 sekund. |
Duża mikstura leczenia* |
Przywraca 20 – 25 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie 10 sekund. |
Mikstura widzenia w nocy |
Tymczasowo zapewnia widzenie w mroku. Ponadto mikstura ta odpowiada czarowi Night Sight - widzenie w mroku. W przeciwieństwie do czaru rzuconego z księgi, czas jej trwania nie zależy od umiejętności magii. |
Mikstura słabej trucizny |
Powoduje utratę 5 – 10 % punktów życia co 2 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura trucizny |
Powoduje utratę 10 – 15 % punktów życia co 3 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura mocnej trucizny |
Powoduje utratę 15 – 20 % punktów życia co 4 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura śmiertelnej trucizny |
Powoduje utratę 25 – 35 % punktów życia co 5 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura odświeżania* |
Przywraca 25% maksymalnej staminy |
Mikstura zupełnego odświeżania* |
Przywraca 100% staminy |
Mikstura siły* |
Zwiększa siłę o 10 punktów przez 2 minuty |
Duża mikstura siły* |
Zwiększa siłę o 20 punktów przez 2 minuty |
Bomba dymna |
Umożliwia zniknięcie podczas walki. Bomby dymnej może używać postać posiadająca umiejętność Skrytobójstwo na poziomie 50 bądź więcej. |
Pożoga*** |
Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 2 – 4 obrażeń od ognia przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund. |
Wielka pożoga*** |
Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 4 – 8 obrażeń od ognia przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund. |
Maska śmierci |
Umożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 45sekund. Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny. |
Duża maska śmierci |
Umożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 1 minutę. Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny. |
Obezwładniający podmuch |
Po wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 5 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty |
Duży obezwładniający podmuch |
Po wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty |
* Siła mikstury może być wzmocniona przy pomocy sprzętu posiadającego atrybut: "wzmocnienie mikstur" ** Jeżeli mikstury eksplozji są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 5 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur. *** Jeżeli mikstury pożogi są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 13 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.
Mikstura |
Wymagane składniki |
Minimalny poziom alchemi |
Mikstura zręczności |
1 krwawy mech + 1 pusta butelka |
15.0 |
Duża mikstura zręczności |
3 krwawe mechy + 1 pusta butelka |
35.0 |
Mała mikstura odtrucia |
1 czosnek + 1 pusta butelka |
0.0 |
Mikstura odtrucia |
3 czosnki + 1 pusta butelka |
25.0 |
Duża mikstura odtrucia |
6 czosnku + 1 pusta butelka |
65.0 |
Mikstura słabej eksplozji |
3 siarki + 1 pusta butelka |
5.0 |
Mikstrua eksplozji |
5 siarki + 1 pusta butelka |
35.0 |
Mikstura silnej eksplozji |
10 siarki + 1 pusta butelka |
65.0 |
Mała mikstura leczenia |
1 żeń-szeń + 1 pusta butelka |
0.0 |
Mikstura leczenia |
3 żeń-szenia + 1 pusta butelka |
15.0 |
Duża Mikstura leczenia |
7 żeń-szenia + 1 pusta butelka |
55.0 |
Mikstura widzenia w nocy |
1 pajęczyna + 1 pusta butelka |
0.0 |
Mikstura słabej trucizny |
1 wilcza jagoda + 1 pusta butelka |
0.0 |
Mikstura trucizny |
2 wilcze jagody + 1 pusta butelka |
15.0 |
Mikstura mocnej trucizny |
4 wilcze jagody + 1 pusta butelka |
55.0 |
Mikstura śmiertelnej trucizny |
8 wilczych jagód + 1 pusta butelka |
90.0 |
Mikstura odświeżania |
1 czarna perła + 1 pusta butelka |
0.0 |
Mikstura zupełnego odświeżania |
5 czarnych pereł + 1 pusta butelka |
25.0 |
Mikstura siły |
2 korzenie mandragory + 1 pusta butelka |
25.0 |
Duża mikstura siły |
5 korzeni mandragory + 1 pusta butelka |
45.0 |
Bomba dymna |
3 żeń-szenie + 1 jajko + 1 pusta butelka |
90.0 |
Pożoga |
5 grobowego pyłu + 1 pusta butelka |
55.0 |
Wielka pożoga |
10 grobowego pyłu + 1 pusta butelka |
70.0 |
Maska śmierci |
5 krwi demona + 1 pusta butelka |
55.0 |
Duża maska śmierci |
10 krwi demona + 1 pusta butelka |
85.0 |
Obezwładniający podmuch |
5 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka |
50.0 |
Duży obezwładniający podmuch |
10 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka |
65.0 |
Keg na mikstury Kegi służą do przechowywania dużych ilości mikstur w jednym pojemniku. By przelać miksturę do kega, należy przeciągnąć butelkę z dana miksturą na keg i upuścić. Robione mikstury mogą być automatycznie przelewane do kega. Aby tak się stało należy posiadać w plecaku pustą butelkę oraz keg zawierający przynajmniej jedną porcję mikstury, zgodną z miksturą aktualnie robioną. W jednym kegu można przechowywać 100 porcji danego rodzaju mikstury. By sprawdzić stopień wypełnienia kega należy najechać na niego kursorem; pojawi się wówczas jeden z poniższych komunikatów:
Liczba porcji |
Komunikat |
0 porcji |
Keg jest pusty |
1 - 4 porcje |
Keg jest prawie pusty |
5 - 19 porcji |
Dno kega jest zapełnione |
20 - 29 porcji |
Jedna czwarta kega jest zapełniona |
30 - 39 porcji |
Jedna trzecia kega jest zapełniona |
40 - 46 porcji |
Prawie połowa kega jest zapełniona |
47 - 53 porcji |
Dużo ponad połowa kega jest zapełniona |
54 - 69 porcji |
Ponad połowa kega jest zapełniona |
70 - 79 porcji |
Trzy czwarte kega jest zapełniona |
80 - 95 porcji |
Keg jest prawie pełny |
96- 99 porcji |
Z kega prawie się przelewa |
100 porcji |
Keg jest pełny, nie zmieści się nic więcej |
Nauka Nauczyciele: Alchemik
|