Start Miasta Idea systemu miast
Idea systemu miast PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
wtorek, 24 marca 2015 17:13

Poniżej przedstawiamy w przejrzystej formie informacje dotyczące systemu miast i miastowych NPC.

 

Miasta rdzenne:

  • Na początku po starcie serwera dla graczy dostępne są 4 rdzenne miasta: Nehkrumorgh, Magizhaar, Malluan, Bedwyrgard.
  • Zgodnie z fabułą każde z czterech rdzennych miast zostało założone przez jedną z ras, odpowiednio: Darkeloci, Joramici, Rewiańczycy, Norstygowie.
  • Początkowo żadne miasto nie posiada obywateli, lecz każda postać gracza może zostać obywatelem dowolnego z miast. Obywatelstwo postaci mogą nadawć specjalnie naznaczeni obywatele zwani kanclerzami. Pierwszych obywateli/kanclerzy w nowym mieście wyznacza Mistrz Gry (GM).
  • Na terenie każdego z 4 rdzennych miast panuje nietolerancja rasowa w stosunku do ras innych, niż założycielska. Oznacza to, że NPC moga odmówić swoich usług, a strażnicy zaatakować postaci graczy (system nietolerancji znany ze starego Nelderim).

 

Miasta ogólnie:

  • Gracze będą mieć możliwość założenia własnego nowego miasta, które nie musi być powiązane z żadną konkretną rasą, a nietolerancja rasowa może być dowolnie ustalona lub wyłączona.
  • Postać może być obywatelem wyłącznie jednego miasta.
  • Obsługi wszelkich mechanicznych aspektów związanych z danym miastem gracze dokonują za pośrednictwem stojącego w mieście obelisku zwanego Duszą Miasta. Kliknięcie na nim powoduje otwarcie gumpa systemu miast.

 

Rozwój:

  • Nowe miasto posiada jedynie kilku podstawowych NPC (stajenny, bankier, karczmarz, zdzierca, krzykacz, jeden strażnik) i ich siedzib. Kolejni NPC mogą być przez graczy pozyskiwani poprzez wykonywanie przeznaczonych do tego eventów.
  • Pierwszym wymogiem do pozyskania NPC jest zapewnienie mu odpowiedniej siedziby w mieście, która może zostać przez graczy wykupiona za surowce. Po zebraniu wyznaczonej sumy materiałów i złota GM wstawia na mapę budynek.
  • Decyzję o chęci budowy siedziby dla NPC podejmują gracze za pomocą interfejsu gry.
  • Zbiór surowców niezbędnych do tworzenia budynków jest zautomatyzowany w grze.
  • Jednymi z możliwych do wykupienia NPC są różnego typu strażnicy, których kanclerz może rozstawiać w dowolnie wybranych miejscach.

 

Miasta a prawo:

  • Obecnie obywatelstwo i same miasta nie mają żadnego wpływu na aspekty związane z PvP, zgłaszaniem morderstw itp.
  • Jedynym aspektem miast związanym z prawem jest nietolerancja, na skutek której postać może w mieście otrzymać tymczasowy status kryminalisty.
  • Z fabularnego punktu widzenia sposób sprawowania władzy nad społecznością obywateli oraz jego organizacja zależy wyłącznie od decyzji mieszkańców - gracze mają w tym aspekcie wolną rękę.
  • Z przyczyn technicznych mechaniczny sposób zarządzania rozbudową miasta i NPC wygląda identycznie w każdym mieście - władzę posiada ograniczona ilość postaci. Liczymy jednak na to, że gracze w oparciu o założenia fabularne będą w stanie dogadać się w kwestii tego w jaki sposób osoby wybrane na kanclerzy powinny podejmować decyzje o rozwoju miasta.

 

Poprawiony: niedziela, 12 kwietnia 2015 14:52