Start Bojowe Pogromca
Pogromca PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
środa, 26 listopada 2014 21:18

Wymagane przedmioty, Używanie umiejętności, Ataki, Nauka

Wieczorną porą miejska tawerna żyła pełnią swojego specyficznie płynnego życia. Stali bywalcy wlewali w swoje wnętrza upatrzone spiryty po czym przelewali się z kontuaru na stoliki aby uzewnętrzniać się bardziej rekreacyjnym klientom przybytku. Jak to zazwyczaj bywa, pomimo stawiania niejakiego oporu, w którymś momencie ktoś wychodził, a inny wchodził i tak to się kręciło.
Wobec takiego obrazu koniecznością było pojawienie się postaci o odmiennym, nietypowym formacie, toteż się pojawiła. Gdy jegomość przestąpił próg i spokojnym krokiem skierował się w stronę baru, to właściwie, po prawdzie, nic konkretnego się nie zdarzyło. Jednak jego postać, w jakiś ciężki do określenia sposób, wpłynęła na zachowanie innych. Podświadomie wyczuwając obecność mężczyzny, jedni bezwiednie stawali się nieco stonowani, a drudzy przeciwnie, bardziej żywiołowi. Tymczasem odziany w lekką zbroję przybysz rozsiadł się już i zatopiony we własnych myślach, zaczął sączyć trunek.

- A niech mnie… - jednego z kupców zatkało gdy przyjrzał się bliżej nowo przybyłemu. – Czy wy wiecie co to za typ ?! – zagadnął konspiracyjnie swych dwóch kompanów.
- Hee? – partnerzy od szklanicy byli już w okolicach czasu połowicznego rozpadu, toteż zainteresowanie wykazywali umiarkowane. Kupiec był jednak z tych, co muszą pokazać, że wiedzą i są światowi, także się nie zraził.
- To jeden z Pogromców! Jak nic!
Jeden z kompanów strzelił zezem w okolice baru.
- Co ty mówisz… nawet srebrnego miecza nie ma!
- A skąd ci się miecz ze srebra wziął? – zdziwił się kupiec.
- Co? A, no nie wiem, tak mi jakoś pasowało…
- Mówię wam, te typy to nie są jacyś zwykli goście od machania żelazem! Ponoć potęga ich umysłu jest tym co potęga ciała! Więcej! Oni samą wolą potrafią wpływać na innych, zniekształcać rzeczywistość!
Słuchacze, mimo że było im bliżej niż dalej, wykazywali daleko idący sceptycyzm.
- Wiem bo widziałem jednego z nich w akcji! Byłem w karawanie, która wynajęła jednego w obawie przed dziczą okolic! I słusznie bo podczas przeprawy przez las zaatakowała nas prawdziwa wywerna!
– Wiwerna się mówi… – poprawił go niedbale słuchacz.
- Nie przerywaj! Co to jest za bydle! Wielkie jak smok, błoniaste skrzydła, kły niczym brzytwy i ogon skorpiona! Porozwalała cały tabor i rzuciła się na ludzi! – kupiec był w swoim żywiole. Tymczasem jeden z kompanów zdawał się być bardziej zajęty miejscowym pijaczkiem, który gdzieś między pionem a poziomem zdawał się rozważać zaczepienie przybysza.
- Słuchaj o wywernie, mówię! – zdzielił go kupiec. – Gdy nasz pogromca pomiarkował co i jak, pobiegł w stronę gada, a za nim kilku strażników. Stanął przed nim i miecz wyjął gwałtownie, taki łuk nim kreśląc – pokazał jaki łuk – bestię i strażników aż odrzuciło! Potem mówili, że poczuli jakby jakaś niewidoczna aura im ból zadała! W każdym razie, wywerna już tylko pogromcą była zainteresowana. Powstała między nimi jakaś przedziwna więź, tak jakby świata oprócz nich nie było! Bydle pierwsze zaatakowało swym skorpionim ogonem, lecz nie było to dla rywala żadną niespodzianką, z diabelną szybkością zrobił unik i zbliżył się na odległość miecza. Gad na próżno próbował dosięgnąć paszczą przeciwnika i nie dążył unikać cisów, które czyniły rany zupełnie niepodobne do tych zadanych zwykłym ostrzem! Potwór padł chwilę potem, ciało mając postrzępione jak stara dzianina! Całość trwała nie dłużej niż wychylenie jednego kufla, ot co!
- Oj, jak ty się rozgadasz po nalewie to takie bujdy opowiadasz, że szkoda gadać! – machnął ręką ten co nie obserwował właśnie moczymordy, który w połowie drogi do swojej ofiary nieoczekiwanie zawrócił zmiażdżony spojrzeniem rzekomego pogromcy. – Ty lepiej skończ ten swój lewy handel i zacznij bajki dla dzieci klecić a nie nas nimi dręczysz!


Umiejętność Pogromcy pozwala na znacznie bardziej efektywną walkę, szczególnie z wszelkiej maści potworami nawiedzającymi świat Nelderim. Jest bardzo pomocna zarówno dla wojowników posługujących się bronią białą jak i dystansową. Jej używanie jest jednak nieco kosztowne ze względu na fakt, że pogromca co jakiś czas zmuszony jest zregenerować swoją moc poprzez medytacje w odpowiednich miejscach, co wiąże się z utratą złota.

 

Wymagane przedmioty

Księga pogromcy – Każdy pogromca trzyma ją zawsze przy sobie.
Wytwarzane przez: Nie. Pozyskiwane z potworów.

Używanie umiejętności

By użyć umiejętności Pogromcy, w plecaku musimy posiadać księgę pogromcy. Następnie należy:
• Dwukrotnie kliknąć na księdze
• Wybrać interesujący nas czar i dwa razy kliknąć na nim
W zależności od poziomu umiejętności oraz posiadanej przez nas ilości punktów dziesięciny, dany czar uda się, bądź nie.

Punkty skupienia (Tithing Points)

Każda umiejętność pogromcy, oprócz many i odpowiedniego poziomu umiejętności wymaga również pewnej ilości punktów skupienia. Odzwierciedlają one poziom nagromadzenia niezbędnej przed walką mentalnej siły. Można je zdobyć poprzez ofiarowanie złota przy Ankhu.



Dostępne umiejętności

Symbol ataku
Nazwa Punkty skupienia Koszt many

Wyma- gany poziom umieję- tności

Opis
Uśmierzenie bólu
(Close Wounds)
10 10 0 Leczy wskazanemu celowi od 7 do 39 punktów życia. Karma rzucającego wpływa na ilość wyleczonych ran.
Wrząca krew
(Cleans by Fire)
10 10 5 Leczy cel z trucizny, ale zadaje obrażenia od ognia rzucającemu w ilości od 13 do 55 punktów. Ilość zadanych obrażeń od ognia zależy od wysokości karmy rzucającego. Szansa na wyleczenie jest wyliczana zgodnie z formułą: % szans na wyleczenie = (Pogromca x 0.75) + (100 – (poziom trucizny x 20)
Oczyszczenie umysłu
(Remove Curse)
10 20 5 Usuwa wszystkie efekty klątwy z celu. Wliczając zarówno czary maga: Niezdarność(Clumsy), Osłabienie (Weaken), Anemia (Feeblind) i Paraliż (Paralize), jak i również wszystkie klątwy nekromanty. Szansa na ściągnięcie klątwy jest zależna od poziomu karmy rzucającego.
Jedność z orężem
(Consecrate Weapon)
10 10 15 Pogromca pokłada część swojej mentalnej siły w broni, dzięki czemu zadaje ona taki rodzaj obrażeń, na który przeciwnik ma najmniejszą odporność. Efekt utrzymuje się od 3 do 11 sekund.
Lot ptaka
(Sacred Journey)
10 16 15 Efekt działania umiejętności jest taki sam jak przy użyciu czaru Translokacja (Recall). Wymaga proszku translokacji.
Gniew
(Divine Fury)
10 15 25 Czasowo zwiększa prędkość, szansę trafienia, i ilość obrażeń, ale zmniejsza obronę rzucającego. W momencie użycia umiejętności wytrzymałość (stamina) pogromcy jest odświeżona. Długość działania uzależniona jest od karmy rzucającego i trwa od 7 do 24 sekund.
Sprzeciw woli
(Dispel Evil)
10 10 35 Odsyła złe przywołańce oraz powoduje, iż inne złe stworzenia uciekają z pola walki. Przetransformowani nekromanci tracą wytrzymałość (staminę) i manę. Karma i poziom umiejętności Pogromca rzucającego oraz sława i poziom umiejętności Nekromancja celu, wpływają na efekt.
Obsesja
(Enemy of One)
10 20 45 Następny trafiony cel stanie się dla Pogromcy śmiertelnym wrogiem. Wszystkie obrażenia od broni zadane tego typu stworom wzrosną, ale będzie on otrzymywał dodatkowe obrażenia od stworzeń innego typu. Śmiertelny wróg będzie podświetlony na pomarańczowo. Efekt utrzymuje się od 1,5 do 3,5 minut i jest zależny od ilości karmy rzucającego.
Bitewna energia
(Holy Light)
10 15 55 Zadaje obrażenia od energii dla wszystkich celów znajdujących się w pobliżu pogromcy. Ilość zadanych obrażeń jest zależna od karmy rzucającego i wynosi od 8 do 24 punktów.
Ostateczny wysiłek
(Nobel Sacrafice)
30 20 65 Wskrzesza, odtruwa i leczy wszystkie cele w promieniu rzucającego. Po użyciu tej umiejętności wytrzymałość (stamina), mana i punkty życia pogromcy maleją do 1. Liczba uleczonych punktów zależy od karmy rzucającego i wynosi od 8 do 24 punktów.

Nauka: Rycerz

Poprawiony: niedziela, 01 listopada 2015 13:56