Start Bojowe Walka mieczami
Walka mieczami PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
wtorek, 26 lipca 2011 22:41

Używanie umiejętnościDostępna broń, Nauka


Martin siedział w karczmie ze swymi towarzyszami przy stole. Wstał i zaczął prawie że krzyczeć:
-I zatem podejszliśmy do tych gupich łogrów łod tyłu i z Anelem wyciągliśmy miecze. Prachłem pirwszego jednym ciosem, a Anel rzucił się jakby wilcy go gonili na dwa inne. Myślałem że to bydzi prosta kupka złota, ale z groty wylozł jakiś większy łod tamych i mówię wam, sto razy silniejszy łogr… Widok to on miał dowódcy czy kapitana ichże jakiego. Anel oberwał młotem, to pięć metrów dalej skulił się w boleściach. Pobiegłem szybko i trach przez ramię bydlaka, ichże krew polała mi się po twarzy, alem twardo stał dali między stworem, a Anelem. Łotr z góry cios wyprowadza, to ja sztach mieczem po jego łapskach i potem szybko przez klatkę, ale drań mi tarcze roztrzaskał. Sukinkotowi jednemu nie daruje, pomyślał żem. Łobejszłem go szybko i ciach jak przez plecy tne tak ten drań pada do przodu i zdychły na Anela upada. Hły hły trzy dni się Anel z wnętrzności pucował…-
W tym czasie słuchający historii karczmarz nachylił się i szepnął do kelnerki:
-Miecza to w Tasandorze nikt lepiej nie dzierży od Martina, ale głupszego też nie ma.

Walka mieczami jest najczęściej wybieraną formą walki wręcz przez zajadłych wojowników. Szeroka gama broni i jej ciekawa różnorodność pod względem zastosowania sprawiają, że tak naprawdę nigdy nie wiesz, jakiej broni użyjesz w tej walce. Może to będzie wielka i wolna kosa, której ciosy spowodują głębokie krwawiące rany, a może mała i szybka katana, którą błyskawicznie zadasz kolejny cios.



Używanie umiejętności

Walka mieczami jest używana automatycznie, jeżeli posiadamy w dłoni którąś z broni wykorzystującą tą umiejętność. Poziom umiejętności decyduje o tym, jak często udaje się trafić przeciwnika, a zarazem unikać jego ciosów.



Dostępna broń

Nazwa
(Nazwa angielska)
Wygląd Bazowe
obrażenia
Prędkość
broni
Wym.
siła
1-/2-
ręcz*
Ataki
specjalne**
Topór**
(Axe)
14 - 16 37 35 2-r.
Berdysz
(Bardiche)
17 - 18 28 45 2-r.
Topór bitewny**
(Battle Axe)
15 - 17 31 35 2-r.
Naginata
(Bladed Staff)
14 - 16 37 40 2-r.
Drewniany miecz
(Bokuto)
9 - 11 53 20 1-r.
Sierp
(Bone Harvester)
13 - 15 36 25 1-r.
Pałasz
(Broadsword)
14 - 15 33 30 1-r.
Nóż rzeźnicki
(Butcher Knife)
9 - 11 49 5 1-r.
Tasak
(Cleaver)
11 - 13 46 10 1-r.
Półokrągłe ostrze
(Crescent Blade)
11 - 14 47 55 2-r.
Kordelas
(Cutlass)
11 - 13 44 25 1-r.
Para mieczy
(Daishio)
13 - 15 40 40 2-r.
Podwójny topór**
(Double Axe)
15 - 17 33 45 2-r.
Katowski topór**
(Executio- ner’s Axe)
15 - 17 33 40 2-r.
Halabarda
(Halberd)
18 - 19 25 95 2-r.
Siekiera
(Hatchet)
13 - 15 41 20 2-r.
Katana
(Katana)
11 - 13 46 25 1-r.
Duży bojowy topór
(Large Battle Axe)
16 - 17 29 80 2-r.a
Długi miecz
(Longsword)
15 - 16 30 35 1-r.
Starożytny
długi miecz

(No-Dachi)
16 - 18 32 40 2-r.
Kilof
(Pickaxe)
13 - 15 35 50 1-r.
Sejmitar
(Scimitar)
13 - 15 37 25 1-r.
Kosa
(Scythe)
15 - 18 32 45 2-r.
Nóż do skór
(Skinning knife)
9 - 11 49 5 1-r.
Dwuręczny topór**
(Two-Handed Axe)
16 - 17 31 40 2-r.
Miecz pół- toraręczny
(Viking Sword)
15 - 17 28 40 1-r.
Starożytny
krótki miecz

(Wakizashi)
11 - 13 44 20 1-r.

* Broń może być jednoręczna, albo dwuręczna.
** Uwzględnia bonus do obrażeń przy odpowiednim poziomie umiejętności Drwalstwo.
*** Ataki specjalne – pierwszy dostępny od 70 Walki mieczami, drugi dostępny od 90 Walki mieczami
.

Na ilość zadanych obrażeń wpływa Siła oraz poziom umiejętności Anatomia i Taktyka (w przypadku toporów również poziom umiejętności Drwalstwo).
Za prędkość władania bronią odpowiada Zręczność.


Nauka
Nauczyciele:
Kowal

Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2015 11:42