Start Wiedza Wiedza o zwierzętach
Wiedza o zwierzętach PDF Drukuj Email
piątek, 22 lipca 2011 08:36


Używanie umiejętności, Informacje dodatkowe, Nauka




- I co Ty myślisz?! Że wystarczy zdobyć zaufanie zwierzęcia!? - rugał mnie mistrz - Że jesteś jego panem i władcą? Że wolno Ci pozostać w ignorancji o jego zwyczajach?
Patrzyliśmy na chorego konia, co gorsza chorego z mojej winy...
Girolda przekonałem do siebie ledwie parę księżyców temu, na zawsze pozostaną w mojej pamięci nocne przejażdżki nad jezioro i eskapady do miasta.
A teraz... Teraz go zabraknie przez to, że nie wiedziałem jak się nim zajmować. Przez to, że nie wiedziałem czy czuje się szczęśliwy i czy nie nadwyrężam jego sił - ogarniała mnie czarna rozpacz.
Stary nadzorca stajni spojrzał na mnie surowo, wyczuł chyba mój żal bo po chwili jego wzrok złagodniał.
- No nic maleńki, chyba jest w tym i moja wina - wciągnął powietrze jak miech kowalski - chyba trza Ci po prostu pokazać co i jak.

Po latach gdy wspominam mojego Girolda konającego w stajni, biję się w pierś i idę na polanę "porozmawiać" z moimi zwierzętami, sprawdzam czy wszystkie okazy zebrane z każdego zakątka świata czują się dobrze. Czy Dragge nie jest głodny i czy Żuk ma dużo miejsca. Wszak one czują jak my, ludzie.

Wiedza O Zwierzętach jest niezwykle użyteczną umiejętnością dla oswajaczy. Posiadając tą umiejętność możemy  dowiedzieć się wielu przydatnych informacji o swoich pupilach, jak też i dzikich stworach, możemy lepiej je zrozumieć.

 

Używanie umiejętności

Wiedzy o Zwierzętach można używać dwojako:

1. Biernie - podczas oswajania lub leczenia stworzenia
2. Czynnie - poprzez kliknięcie na niebieski kryształ znajdujący się obok nazwy umiejętności. Następnie należy wskazać cel (stworzenie), o którym chcemy się czegoś dowiedzieć.

Jeśli próba się powiedzie, poznamy lojalność, cechy, umiejętności oraz rodzaj pożywienia danego stworzenia

Poziom umiejętności Typ Stworzenia
0,1 - 99,9 Każde oswojone stworzenie
100 - 109,9 Każde oswajalne stworzenie
110 i powyżej Każde stworzenie

 

Wiedza o zwierzętach dostarczy nam następujących danych o badanym stworzeniu:

1. Atrybuty:

- Żywotność - aktualnie i maksymalne
- Wytrzymałość (stamina) - aktualna i maksymalna
- Mana - aktualna i maksymalna
- Siła
- Zręczność
- Inteligencja
- Trudność uspokojenia - podatność stworzenia na działanie barda (prowokację, uspokajanie, wytrącenie z równowagi)

2. Poziom zadowolenia - przywiązanie stworzenia do swego pana


3. Odporności - procent obrażeń jaki jest blokowany przy otrzymaniu ciosu, w zależności od typu obrażeń (fizyczne, ogień, zimno, trucizna, energia)

 

4. Obrażenia


5. Walka - kompetencje stworzenia w rozmaitych umiejętnościach związanych z walką:

- Walka wręcz
- Taktyka
- Odporność na magię
- Anatomia
- Zatruwanie

6. Wiedza - umiejętności stworzenia powiązane z magią

- Magia
- Mądrość
- Medytacja


7. Preferowane pożywienie - rodzaj pokarmu spożywany przez zwierzę


8. Instynkt stadny - czy stworzenie jest zwierzęciem stadnym

Dzięki Wiedzy O Zwierzętach możemy kontrolować lojalność swoich pupili. Spadek lojalności może spowodować uwolnienie się stworzenia spod wpływu swego pana i zdziczenie go. Aby lojalność stworzeń nie spadała należy je regularnie karmić.

Poniższa tabela przedstawia stopień lojalności zwierzęcia i wyświetlający się przy nim komunikat.

 

Gdy twoje zwierze jest... Jego lojalność jest...
W euforii Ekstremalnie wysoka
Niesamowicie szczęśliwe Bardzo wysoka
Niezwykle szczęśliwe Wysoka
Dość szczęśliwe Bardzo dobra
Szczęśliwe Dobra
Zadowolone Neutralna
Nieco zadowolone Neutralna
Nieszczęśliwe Niska
Dość nieszczęśliwe Dość niska
Wyjątkowo nieszczęśliwe Bardzo niska
Zażenowane Ekstremalnie niska

 


Informacje dodatkowe


1. Wiedza O Zwierzętach stanowi 20% szansy kontrolowania stworzenia (pozostałe 80% stanowi Oswajanie).
2. Oparta jest na inteligencji, która wpływa na szansę powodzenia użycia tej umiejętności.
3. Jest komplementarną umiejętnością dla Weterynarii - potrzeba minimum 60,1 Wiedzy o Zwierzętach i Weterynarii aby odtruć stworzenie, oraz obydwie te umiejętności na poziomie co najmniej 80,1 by móc wskrzesić martwe zwierzę (wskrzeszać można jedynie wierne zwierzęta).
4. Łącznie z Weterynarią i Oswajaniem determinuje liczbę możliwych zwierząt do przechowywania u Stajennego.

Nauka

Nauczyciele:
Weterynarz

Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2015 12:42