Start Rzemiosło Krawiectwo
Krawiectwo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
wtorek, 19 lipca 2011 19:43

Niezbędne narzędzia, Używanie umiejętności, Rzeczy do uszycia,

Wzmacnianie przedmiotów, System zleceń, Nauka

 

Shela szyła tę suknię od trzech dni. Każdą falbankę obszywała delikatną złotą nicią, by nie zniszczyć krwistego aksamitu, z którego zrobione było większość sukni.
Uśmiechała się w duchu myśląc, że szlachcianka, która złożyła zamówienie wreszcie wypłaci jej godziwą sumę za tę piękną suknię.
Jeszcze tylko raz pociągnęła nicią, przecięła ją i delikatnie zawiązała w supełek.
Skończona, wspaniała suknia balowa. Uśmiechnięta Shela wyszła z izby do kuchni, gdzie rozbiła kilka jajek na patelnię i zaczęła je smażyć.
Drzwi otworzyły się głośno. Ideryk, mąż dziewki, wszedł do domu.
-Kochanie wróciłem z polowania. Ahh co to było za polowanie, dzik prawie poszarpał mi ramię.
Shela krzyknęła z kuchni.
-Ojej nic ci się nie stało.
-Ach nie, to tylko zadrapanie
Dziewka usłyszała dziwny dźwięk… Wbiegła do swojej izby ale jej sukni nie było na stole. Na środku pokoju stał Ideryk i owijał sobie ramię strzępem materiału. Kiedy spojrzał na kobietę, ta stała blada z szeroko otworzonymi ustami. Ideryk uśmiechnął się głupio i powiedział:
-No co?! Potrzebowałem bandaża.


Każdy ma kiedyś taki poranek, gdy mówisz sobie: O nie, znów muszę włożyć te same szaty. Z umiejętnością Krawiectwo będziesz mógł uszyć ubranie w dowolnym stylu, kolorze i z dowolnego materiału oraz zaprezentować swój smak w modzie.

 


Niezbędne narzędzia

Narzędzie krawieckie - Zawiera wszystkie nici i guziki potrzebne do uszycia ubrań.
Sprzedawane przez: Krawiec, Majster
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.

Nożyczki - Potrzebne są aby pociąć skóry i bele materiału do bardziej użytecznych rozmiarów. Można również nimi zniszczyć nieudany wyrób, odzyskując w ten sposób część materiałów.
Sprzedawane przez: Krawiec, Majster
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.

Pocięty materiał i pocięte skóry - Używane są do uszycia ubrań i zbroi.
Sprzedawane przez: Krawiec ( materiał ), Garbarz, Handlarz Skór (skóry)
Wytwarzane: Materiał można pozyskać z owiec, natomiast skóry z nieżywych zwierząt.

 

 

Używanie umiejętności

Aby użyć Krawiectwa do wykonania zbroi lub ubrania, należy w plecaku posiadać odpowiednie materiały oraz narzędzie krawieckie. Następnie dwukrotnie kliknąć na narzędzia i wybrać w menu interesującą nas kategorię oraz przedmiot.

 

Jeśli czynność się powiedzie, wybrany przez nas przedmiot pojawi się w plecaku a liczba materiału zostanie pomniejszona o ilość potrzebną do wykonania danej rzeczy.

 

Rzeczy do uszycia

Poniższa tabele przedstawiają przedmioty, które możemy uszyć. Są one pogrupowane w następujący sposób:

Nakrycia GłowyKoszuleSpodnieRóżneButySkórzana ZbrojaSkórzana Utwardzana ZbrojaZbroja KobiecaKościana Zbroja

 

Nakrycia Głowy (Hats)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Mycka
(Skullcap)
2 materiału 0.0

Bandana
(Bandana)
2 materiału 0.0

Kapelusz
(Floopy Hat)
11 materiału 6.2

Czapka
(Cap)
11 materiału 0.0

Kapelusz
(Wide-brim Hat)
12 materiału 6.2

Słomkowy Kapelusz
(Straw Hat)
10 materiału 6.2

Wysoki Słomkowy
Kapelusz

(Tall Straw Hat)
13 materiału 6.7

Kapelusz Maga
(Wizard`s Hat)
15 materiału 7.2

Beret
(Bonnet)
11 materiału 6.2

Kapelusz z Piórkiem
(Feathered Hat)
12 materiału 6.2

Trójkątny Kapelusz
(Tricorine Hat)
12 materiału 6.2

Czapka Błazna
(Jester Hat)
15 materiału 7.2

Girlanda z Kwiatów
(Flower Garland)
5 materiału 10.0

Maska
(Cloth Ninja Hood)
13 materiału 80.0

Słomiany Kapelusz
(Kasa)
12 materiału 60.0

 


Koszule(Shirts)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Dublet
(Doublet)
8 materiału 0.0

Koszula
(Shirt)
8 materiału 20.7

Koszula z Rękawami
(Fancy Shirt)
8 materiału 24.8

Tunika
(Tunic)
12 materiału 0.0

Opończa
(Surcoat)
14 materiału 8.2

Sukienka
(Plain Dress)
10 materiału 12.4

Haftowana Suknia
(Fancy Dress)
12 materiału 33.1

Płaszcz
(Cloak)
14 materiału 41.4

Szata
(Robe)
16 materiału 53.9

Szata Błazna
(Jester Suit)
24 materiału 8.2

Peleryna
(Fur Cape)
13 materiału 35.0

Gildiowa Szata
(Gilded Dress)
16 materiału 37.5

Ozdobna Koszula
(Formal Shirt)
16 materiału 26.0

Koszula
(Cloth Ninja Jacket)
12 materiału 75.0

Ciężka Szata
(Kamishimo)
15 materiału 75.0

Sukmana
(Hakama-Shita)
14 materiału 40.0

Toga
(Male Kimono)
16 materiału 50.0

Suknia
(Female Kimono)
16 materiału 50.0

Kamizelka
(Jin-baori)
12 materiału 30.0

 


Spodnie(Pants)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Krótkie Spodnie
(Short Pants)
6 materiału 24.8

Długie Spodnie
(Long Pants)
8 materiału 24.8

Kilt
(Kilt)
8 materiału 24.8

Spódniczka
(Skirt)
10 materiału 29.0

Futrzany Kilt
(Fur Sarong)
15 materiału 35.0

Trzcinowa Spódnica
(Hakama)
16 materiału 50.0

Szerokie Spodnie
(Tattsuke-hakama)
16 materiału 50.0

 


Różne(Miscellaneous)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Szarfa
(Body Sash)
4 materiału 4.1

Krótki Fartuch
(Half Apron)
6 materiału 20.7

Długi Fartuch
(Full Apron)
10 materiału 29.0

Szeroki Pas
(Obi)
6 materiału 20.0

Cerata
(Oil Cloth)
1 materiału 74.6

Słomiana Mata
(Goza)
25 materiału 55.0

Kwadratowa Słomiana
Mata

(Square Goza)
25 materiału 55.0

Ozdobna Słomiana
Mata

(Square Brocate Goza)
25 materiału 55.0

 


Buty(Footwear)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Futrzane Buty
(Fur Boots)
12 materiału 50.0

Zimowe Buty
(Ninja Tabi)
10 materiału 70.0

Letnie Sandały
(Waraji and Tabi)
6 materiału 20.0

Sandały
(Sandals)
4 skóry 12.4

Buciki
(Shoes)
6 skór 16.5

Buty
(Boots)
8 skór 33.1

Wysokie Buty
(Thigh Boots)
10 skór 41.4

 


Skórzane Zbroje(Leather Armor)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Skórzany Karczek
(Leather Gorget)
4 skóry 53.9

Skórzana Czapka
(Leather Cap)
2 skóry 6.2

Skórzane Rękawice
(Leather Gloves)
3 skóry 51.8

Skórzane Naramienniki
(Leather Sleeves)
8 skór 53.9

Skórzane Nogawice
(Leather Leggins)
10 skór 66.3

Skórzana Tunika
(Leather Tunic)
12 skór 70.5

Skórzana Czapka
(Leather Jingasa)
4 skóry 45.0

Starożytne Skórzane Podgardle
(Leather Mempo)
8 skór 80.0

Starożytna Skórzana Tunika
(Leather Do)
12 skór 75.0

Starożytne Skórzane Naramienniki
(Leather Hiro Sode)
5 skór 55.0

Starożytne Skórzane Nogawice
(Leather Suneate)
12 skór 68.0

Skórzane Haidate
(Leather Haidate)
12 skór 68.0

Lekkie Skórzane Spodnie
(Leather Ninja Pants)
13 skór 80.0

Lekka Skórzana Kurtka
(Leather Ninja Jacker)
13 skór 85.0

Skórzany Pas
(Leather Ninja Belt)
15 skór 50.0

Lekkie Skórzane Rękawice
(Leather Ninja Mitts)
12 skór 65.0

Skórzana Maska
(Leather Ninja Hood)
14 skór 90.0

 


Skórzane Utwardzane Zbroje(Studded Armor)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Skórzany Utwardzany Karczek
(Studded Gorget)
6 skór 78.8

Skórzane Utwardzane Rękawice
(Studded Gloves)
8 skór 82.9

Skórzane Utwardzane Naramienniki
(Studded Sleeves)
10 skór 87.1

Skórzane Utwardzane Nogawice
(Studded Leggins)
12 skór 91.2

Skórzana Utwardzana Tunika
(Studded Tunic)
14 skór 94.0

Starożytne Utwardzane Podgardle
(Studded Mempo)
8 skór 80.0

Starożytna Utwardzana Tunika
(Studded Do)
14 skór 95.0

Starożytne Utwardzane Naramienniki
(Studded Hiro Sode)
8 skór 85.0

Starożytne Utwardzane Nogawice
(Studded Suneata)
14 skór 92.0

Starożytne Utwardzane Haidate
(Studded Haidate)
14 skór 92.0

 


Zbroja Kobieca(Female Armor)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Skórzane Spodenki
(Leather Shorts)
8 skór 62.2

Skórzana Spódniczka
(Leather Skirt)
6 skór 58.0

Skórzany Biustonosz
(Leather Bustier)
6 skór 58.0

Skórzany Utwardzany Biustonosz
(Studded Bustier)
8 skór 82.9

Kobieca Skórzana Zbroja
(Female Leather Armor)
8 skór 62.2

Kobieca Utwardzana Zbroja
(Studded Armor)
10 skór 79.1

 


Kościana Zbroja(Bone Armor)

Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
umiejętności

Kościany Hełm
(Bone Helmet)
4 skóry i
2 kości
85.0

Kościane Rękawice
(Bone Gloves)
6 skór i
2 kości
89.0

Kościane Naramienniki
(Bone Arms)
8 skór i
4 kości
92.0

Kościane Nakolanniki
(Bone Leggins)
10 skór i
6 kości
95.0

Kościana Tunika
(Bone Tunic)
12 skór i
10 kości
96.0

 


Farbowanie przedmiotów

Możemy mieć ochotę by nadać przedmiotom różne kolory, aby uczynić je bardziej oryginalnymi. Aby to uczynić należy zakupić miskę z wodą oraz farby u krawca. Dwukrotnie kliknąć na farby, a następnie na miskę z wodą. Wybrać odpowiadający nam kolor, po czym dwukrotnie kliknąć na miskę i wskazać przedmiot do zafarbowania.
Skóry można farbować tylko za pomocą specjalnego narzędzia dostępnego w systemie Veteran Reward.

 


Przetwarzanie przedmiotów

Z czasem nasze ubrania zestarzeją się i możemy mieć ochotę, by dać im drugie życie poprzez przetworzenie w inny przedmiot. Aby uzyskać materiał ze starych ubrań należy dwukrotnie kliknąć na nożyczki, a następnie wskazać rzecz do pocięcia.
Ilość odzyskanego materiału zależy od poziomu umiejętności Krawiectwo.

 


Wzmacnianie Przedmiotów

Niektóre przedmioty można podszyć skórami, nadając im tym samym nowe właściwości. Poniższa tabela przedstawia bonusy jakie można osiągnąć wzmacniając przedmiot. Wzmocnienie przedmiotu odbywa się poprzez wybór odpowiedniej skóry w menu, a następnie kliknięcie na przycisk „Naładuj przedmiot”. Pojawiającym się celownikiem należy wskazać element skórzanej zbroi, który chcemy nasycić. Jeśli ta sztuka się powiedzie przedmiot otrzyma nowe właściwości, jeśli nie może ulec zniszczeniu.

Odporności/
Rodzaj skóry
Niebieskie (Spined) Czerwone (Horned) Zielone (Barbed)
Fizyczne 5 2 2
Ogień 0 3 1
Zimno 0 2 2
Trucizna 0 2 3
Energia 0 2 4
Szczęście 40 0 0

 


System Zleceń

System zleceń sprawia, iż możemy się czuć potrzebnymi krawcami, nawet gdy inni gracze nic od nas nie potrzebują. Zlecenie można odebrać od krawca, poprzez kliknięcie na niego i wybranie odpowiedniej opcji. Kolejne zlecenie można odebrać po czasie zależnym od umiejętności Krawiectwo. Przy wypełnianiu zlecenia trzeba zwrócić uwagę na: rodzaj przedmiotu, materiał z którego ma być wykonany, jakość oraz ilość. Aby uzupełnić małe zlecenie należy, kliknąć dwukrotnie na zlecenie wybrać przycisk „Połącz przedmiot z zamówieniem” i wskazać przedmiot.
Gdy posiadamy umiejętność Krawiectwo na poziomie co najmniej 70% mamy szansę otrzymać duże zlecenie. Duże zlecenia wypełniamy odpowiednimi zleceniami mniejszymi, które muszą uprzednio być wypełnione przedmiotami. Aby połączyć małe zlecenie z dużym należy kliknąć dwukrotnie na duże zlecenie, wybrać przycisk „Połącz z małym zamówieniem” a następnie wskazać odpowiednie zamówienie.
Nagrodą za poświęcony czas oraz materiały mogą być pieniądze oraz pewne przydatne przedmioty tj.:
- runiczne narzędzia krawieckie, pozwalające uszyć zbroje o magicznych własnościach
- dekoracje (np. dywany z niedźwiedzi)
- Power Scroll +5, +10, +15, +20 do Krawiectwa


Nauka
Nauczyciele:
Krawiec, Kuśnierz

Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2015 12:00