Start Rzemiosło Majsterkowanie
Majsterkowanie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
piątek, 15 lipca 2011 17:16

Niezbędne przedmioty, Używanie majsterkowania, Golem, Nauka


„Poszukuje się młodego mężczyzny, wysokiego, przystojnego, obytego w towarzystwie w celach matrymonialnych.
Ponadto powinien potrafić:
- zastawiać pułapki (na wszelakie gryzonie)
- składać zegary
- wyrabiać sztućce
- naprawiać narzędzia
- posiadać umiejętności jubilera
- posiadać talent do upiększania domostwa stworzonymi przez siebie przedmiotami
Mile również widziany duży majątek, który ma na zbyciu.
P.S. Najlepiej aby był królem Majstrów”.

Ten gość, lub dziewczyna, z kieszeniami przepełnionymi kawałkami metalu, resztkami rudy, urządzeniami i błyskotkami wszelkich kształtów i rozmiarów może być okolicznym majsterkowiczem. Majsterkowicze mogą tworzyć szeroką gamę narzędzi, pułapek, błyskotek i innych rzeczy uświetniających domostwa oraz umożliwiających pracę.



Niezbędne przedmioty

Narzędzie Majsterkowicza - Zestaw narzędzi, który może być użyty do stworzenia przeróżnych rzeczy.
Sprzedawane przez: Majstra
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.
Sztaby - Są jednym z niezbędnych materiałów wymaganych przy tworzeniu przedmiotów.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Górnictwo (przetopiona ruda).
Drewno - Są kolejnym materiałem z którego majster może tworzyć przedmioty.
Sprzedawane przez: Stolarz
Wytwarzane: Pozyskiwane za pomocą umiejętności Drwalstwo.
Szlachetne kamienie - Połączone ze sztabkami tworzą drogocenną biżuterię.
Sprzedawane przez: Jubilera
Wytwarzane: Nie.



Używanie majsterkowania


Aby wytworzyć przedmiot przy pomocy Majsterkowania należy:
umieścić wymagane surowce w plecaku, kliknąć dwukrotnie na narzędzie majsterkowicza
i wybrać z menu przedmiot, jaki chcemy zrobić.



 

Jeśli próba się powiedzie, przedmiot pojawi się w plecaku.
Przedmioty możliwe do stworzenia przez Majstra przedstawia poniższa tabela.

 

Nazwa przedmiotu Wymagane zasoby Wymagany poziom umiejętności
Wyroby z drewna
Duży hebel 4 deski lub kłody 0,0
Narzędzia stolarza 4 deski lub kłody 0,0
Mały hebel 4 deski lub kłody 0,0
Obudowa zegara 6 desek lub kłód 0,0
2 deski lub kłody 0,0
Wałek 5 desek lub kłód 0,0
Cep* 8 desek lub kłód + 3 sztaby 70,0
Narzędzia
Nożyczki 2 sztaby 5,0
Moździerz 3 sztaby 20,0
Skrobak 2 sztaby 30,0
Narzędzia majstra 2 sztaby 10,0
Siekiera 4 sztaby 30,0
Piła dwuręczna 2 sztaby 30,0
Narzędzia krawieckie 2 sztaby 10,0
Piła 4 sztaby 30,0
Brzeszczot 4 sztaby 30,0
Kątownik 2 sztaby 30,0
Łopata 4 sztaby 40,0
Młotek 1 sztaba 30,0
Szczypce 1 sztaba 35,0
Młotek kowalski 4 sztaby 40,0
Młotek kowalski 4 sztaby 40,0
Dłuto stolarskie 2 sztaby 30,0
Kilof* 4 sztaby 40,0
Wytrych 1 sztaba 45,0
Rondel 4 sztaby 30,0
Sito do mąki 3 sztaby 50,0
Narzędzia łukmistrza 3 sztaby 35,0
Pióro kartografa 1 sztaba 25,0
Pióro skryby 1 sztaba 25,0
Części
Przekładnie 2 sztaby 5,0
Części zegara 1 sztaba 25,0
Kurek 2 sztaby 35,0
Sprężyny 2 sztaby 5,0
Części sekstansu 4 sztaby 30,0
Obręcze 5 sztaby 0,0
Zawias 2 sztaby 5,0
Kula do boli 10 sztab 45,0
Zastawa
Nóż rzeźnicki* 2 sztaby 25,0
Łyżka* 1 sztaba 0,0
Talerz* 2 sztaby 0,0
Widelec* 1 sztaba 0,0
Tasak* 3 sztaby 20,0
Nóż* 1 sztaba 0,0
Puchar* 2 sztaby 10,0
Ołowiany kubek* 2 sztaby 10,0
Nóż do skór* 2 sztaby 25,0
Różne
Kółko na klucze* 2 sztaby 10,0
Świecznik* 4 sztaby 55,0
Waga* 4 sztaby 60,0
Żelazny klucz* 3 sztaby 20,0
Globus* 4 sztaby 55,0
Luneta* 4 sztaby 60,0
Latarnia* 2 sztaby 30,0
Lichtarz* 4 sztaby 60,0
Lampion 10 sztab + 5 desek lub kłód 65,0
Papierowy lampion 10 sztab + 5 desek lub kłód 65,0
Okrągły papierowy lampion 10 sztab + 5 desek lub kłód 65,0
Wietrzne dzwonki 15 sztab 80,0
Ozdobne wietrzne dzwonki 15 sztab 80,0
Biżuteria
Pierścień 2 sztaby + kamień szlachetny** 40,0
Srebrny naszyjnik 2 sztaby + kamień szlachetny** 40,0
Naszyjnik 2 sztaby + kamień szlachetny** 40,0
Kolczyki 2 sztaby + kamień szlachetny** 40,0
Złoty naszyjnik 2 sztaby + kamień szlachetny** 40,0
Bransoleta 2 sztaby + kamień szlachetny** 40,0
Składane
Oś z przekładniami 1 oś + 1 przekładnia 0,0
Części zegara 1 oś z przekładnią + 1 sprężyna 0,0
Części sekstansu 1 oś z przekładnią + 1 zawias 0,0
Zegar 1 obudowa zegara + 1 części zegara 0,0
Sekstans 1 części sekstansu 0,0
Bola 4 kule do boli + 3 skóry 60,0
Keg 1 pusty keg + 1 kurek do kega + 1 wieko + 10 pustych butelek 75,0
Pułapki***
Dart trap 1 sztaba + 1 bełt 30,0
Poison trap 1 sztaba + 1 zielona mikstura 30,0
Explosion trap 1 sztaba + 1 różowa mikstura 55,0
Faction gas trap 250 srebrników + 10 sztab + 1 zielona mikstura 65,0
Faction explosion trap 250 srebrników + 10 sztab +1 różowa mikstura 65,0
Faction saw trap 250 srebrników + 10 sztab + 1 przekładnia 65,0
Faction spike trap 250 srebrników + 10 sztab + 1 sprężyna 65,0
Faction trap removal kit 500 srebra + 10 sztab 90,0


* Kolor przedmiotu odpowiada kolorowi użytego materiału.
** Dostępne kamienie: gwiezdny szafir, szmaragd, szafir, rubin, cytryn, ametyst, turmalin, bursztyn, diament.
*** Aby stworzyć pułapkę należy mieć w plecaku skrzynkę bądź inny pojemnik na który chcemy założyć pułapkę.


Umiejętność majsterkowania odpowiada również za jakość zamków montowanych w pojemnikach stworzonych przy użyciu umiejętności Stolarstwo. Jeżeli posiadamy obie te umiejętności zamki są automatycznie dodawane do zrobionych pojemników.

 

Narzędzia

Wszystkie narzędzia produkowane z metalu przez Majstra dziedziczą kolor z surowca. W zależności od jego rodzaju zwiększona jest ilość użyć narzędzia:
120% Matowa miedź
140% Shadow
160% Miedź
180% Brąz
200% Złoto
230% Agapit
270% Veryt
310% Valoryt

Zmiana nie ma wpływu na wytrzymałość (Durability) kilofa, tasaka, itp., jedynie na ilość jego użyć jako narzędzia (UsesRemainig).

Wykonanie narzędzi z metali wyższych niż żelazo możliwe jest jedynie po uprzedniej nauce obróbki metali u NPC Majster (koszt 10 tysięcy monet), co wymaga osiągnięcia poziomu umiejętności 100%.



Golem

 


Majsterkowicz może również stworzyć specjalnego „chowańca” nazywanego golemem. W rzeczywistości, golem jest połączeniem mechaniki z magią. Są one tworzone podobnie jak niektóre wyroby majsterkowicza przy użyciu różnych części. Aby stworzyć golema należy posiadać minimum 60% umiejętności majsterkowania oraz następujące przedmioty:
- mechanizm sprężynowy
- kryształ mocy
- 50 sztab żelaza
- 50 sztab brązu
- 5 przekładni.
Stworzenie golema odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na mechanizm sprężynowy, jeśli wszystkie wymagane składniki są w plecaku, golem pojawi się obok majstra. Statystyki golema zależą od poziomu umiejętności majsterkowanie. Golemy mogą być leczone przez swoich właścicieli, lecz nie za pomocą zwykłych metod (magia, bandaże). Aby uleczyć golema, należy stać maksimum 2 pola od niego oraz posiadać sztabki i narzędzie majsterkowicza w plecaku. Następnie należy otworzyć menu majsterkowania, wybrać opcje napraw i wskazać golema celownikiem. „Chowańce” te nie dziczeją lecz rozpadają się. Sytuacja taka ma miejsce jeżeli właściciel jest ukryty, nie żyje, jest za daleko (ponad 10 pól) lub nie jest zalogowany przez ponad 2h. Aby tego uniknąć, można oddać golema stajennemu na przechowanie, jak każde inne zwierzę. Golem zajmuje 4 sloty na zwierzęta i słucha komend im przypisanych.

 



Nauka

Nauczyciele:
Majsterkowicz

Poprawiony: poniedziałek, 28 grudnia 2015 00:02