Start Spryt Tropienie
Tropienie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
piątek, 15 lipca 2011 16:57

Używanie tropienia, Nauka

- No szybciej za nim, bo nam ucieknie - gorączkował się młodzian ciągnąc za sobą tropiciela. - Pospiesz się i mówże w którą stronę poszedł. No szybciej! Prawo czy Lewo!
- Masz monetę? - zapytał znudzony tropiciel.
- A po co ci moneta, szukaj śladów, gonić go trza!
- Posłuchaj - westchnął zwiadowca - Ja tu widzę z pięćdziesiąt tropów. Szły tędy cztery Ogry, dwanaście Goblinów, czterech jeźdźców konnych, jeden Centaur, sfora wilków w liczbie siedem, dwa Ki-Riny, trzy Jednorożce, szesnastu pieszych i jeden nieudolny magik wypalający teleportacją ziemie. - gdy skończył wygrzebał z kieszeni monetę, podrzucił ją i nim opadła odwrócił się plecami do gołowąsa i rzucił - Awers Prawo, Rewers Lewo - I poszedł w swoją stronę.

Posiadanie umiejętności śledzenia swych ofiar niezależnie czy jest to zwierzę, potwór czy gracz, na wielkich przestrzeniach może się okazać bardzo przydatne.



Używanie Tropienia

Używanie tropienia odbywa się poprzez kliknięcie niebieskiego kryształu na liście umiejętności, wyświetli nam się wówczas następujące menu z którego możemy wybrać kategorie stworzeń które chcemy śledzić.


Następnie otworzy nam się nowe menu w tym oknie określające już dokładnie jakie stworzenia z danej kategorii możemy wytropić w danym miejscu. Gdy dokonamy wyboru dostrzeżemy strzałkę wskazującą kierunek w którym udał się śledzony obiekt.

 

Dzięki tropieniu można śledzić również postacie ukryte, szansa na wytropienie takiego gracza jest wyliczana zgodnie z formułą:
% szansa na wytropienie = (wartość umiejętności Tropienie + wartość umiejętności Wykrywanie niewidzialnych + losowo wybrana liczba z przedziału 1-20) / (wartość umiejętności Ukrywanie u śledzonego celu + wartość umiejętności Skradanie się u śledzonego celu) x 50
Szansa wytropienia gracza nie posiadającego umiejętności Ukrywanie lub Skradanie wynosi 100%.
Gracz będący pod wpływem pewnych czarów Nekromanty może być odrobinę łatwiejszy bądź trudniejszy do wytropienia. Łatwiej bowiem wytropić czterorękiego demona niż jakąś postać niecielesną.



Nauka

Nauczyciele:
Złodziej, Myśliwy, Identyfikator

Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2015 12:52