Start
Działamy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
środa, 10 grudnia 2014 23:08

Dawno nie było newsa, to fakt. Na szczęście w głównej mierze jest to spowodowane lenistwem osoby zamieszczającej wieści (czyli moim), a nie brakiem aktywności w różnych obszarach rozwoju projektu.

Odnosząc się do listy rzeczy niezbędnych do wykonania przed startem serwera chciałbym wspomnieć, że trzy z nich zostały wykonane:

  • Regulacje wytrzymałości wszelakiego ekwipunku: ogólny czas życia przedmiotów od ich nowości aż po zupełny rozpad pozostał ten sam, ale nie będzie trzeba ich już tak często naprawiać (zmniejszona szansa na spadek durability przy jednoczesnym obniżeniu jego początkowej wartości).
  • Zmiany tempa przyrostu statystyk postaci: złagodzono zależność przyrostu od sumy posiadanych statystyk oraz ogólnie zmniejszono wymagany czas treningu.
  • Zdefiniowanie działania i implementacja systemu Veteran Rewards: zdecydowaliśmy nie dawać większości nagród. Pigmenty do mebli, oręża i ksiąg będą w przyszłości dostępne w systemie zleceń myśliwskich i z umiejętności gotowania. Każda nowa postać od razu osiąga możliwość wytrenowania łącznie 720% punktów umiejętności.

Na polu pozostałych zagadnień z listy również poczyniliśmy postępy, szczegóły poniżej oraz w kolejnym newsie.

 

Skrypty/Mechanika:

  • Znaczny rozwój systemu miast, m. in. Dusze Miasta wzbogacono o opcje decyzji związanych z rozbudową miasta (wyświetlanie wymagań i kosztów budynków, zlecanie budowy); wprowadzono komendy pozwalające postaci zarządzać statusem swojego obywatelstwa; przywódcy miasta będą powiadamiani o odpowiednich wydarzeniach przez wiadomości w grze i inne.
  • Kolejna grupa nieprzyjaznych stworzeń jest gotowa na przybycie do krain Nelderim: klan wyznawców Białego Wilka wraz ze swym potężnym wodzem na czele.
  • Z energii drzemiącej w kryształach klejnotów zrodziło się pięć nowych gatunków smoków, które są gotowe wkroczyć na wyspy i podziemia Nelderim.
  • System zleceń myśliwskich wzbogacił się o nowe potwory i został zrównoważony wg trudności ich odnalezienia i pokonania w stosunku do wersji znanej nam dotychczas.
  • Użycie pawęży, halabardy oraz innych ciężkich niegdyś tarcz i broni nie będzie już wymagać tak wielu sił.
  • Walka z demonami i smokami będzie łatwiejsza przy użyciu odpowiednich broni/ksiąg/instrumentów pogromców (dodano brakujące typy potworów do grup slayer'ów).
  • Zwoje naprawy skryby powinny teraz działać jak należy.
  • Zgodnie z sugestią jednego ze spawnerów uporządkowano nomenklaturę i własności wszystkich demonów, co ułatwi pracę ekipantom i pozwoli uniknąć pojawiania się zbyt mocnych/słabych bestii w niewłaściwych miejsach.
  • Wycinanie dodatkowych porcji surowców z demonów i smoków przez myśliwego zostało naprawione.

 

Mapa:

  • Drowy wypaliły wszelką zieloną roślinność z przynależnych im terenów. Ich miasto wzbogaciło się o kilka nowych siedzib, a na drogach zaległy kamienie, grzyby i różne inne śmieci.
  • Zamek w mroźnych krainach został wyremontowany.

 

Poprawiony: środa, 10 grudnia 2014 23:56
 
Znów nam coś przybyło :) PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
środa, 12 listopada 2014 22:18

Stworzyliśmy ogólny plan działania, tj. wyszczególnienie co powinno być skończone przed wystartowaniem serwera, a co może być rozwijane później. Listę zadań można zobaczyć tutaj. Wygląda na dość długą, ale zważywszy na utrzymujące się od dłuższego czasu tempo naszych prac jesteśmy dobrej myśli. Postępy prac oraz ewentualne modyfikacje listy będzie można obserwować na bieżąco.

 

Poniżej informacja o tym, co udało się osiągnąć w ciągu ostatnich dwóch tygodni:

 

Skrypty:

  • Zgodnie z propozycją obniżyliśmy ogólnie wymagania siły dla zbroi. Przy okazji wytrzymałość wszelkich zbroi japońskich została zrównana z ich zwykłymi odpowiednikami.
  • Zbroje smocze będą tworzone nie tylko z łusek, ale też z metali, których bonusy będą dodawane do parametrów pancerzy.
  • Udało się przenieść system zleceń znany ze starego Nelderim na nowy serwer. Niezbędne są jeszcze poprawki w nazwach potworów oraz modyfikacja nagród.
  • Naprawiono błędnie wzrastające umiejętności przy użyciu Skill ball'a przez nową postać.
  • Obowiązki nauczycielskie stajennego przejmie weterynarz. Alchemik zajmie się nauką tego, co niegdyś oferował uzdrowiciel.
  • Od teraz pokonawszy Szeola będzie można zdobyć artefakt.
  • Czas uspokajania obszarowego wzrósł z 1s do 2s.
  • Przy wychodzeniu z obszaru przynależnego do miasta pojawi się stosowny komunikat.
  • Poprawa błędu umożliwiającego całkowite uszczęśliwienie zwierzaka jedną sztuką karmy.
  • Dodano brakującą nazwę starożytnego licza. Usunięto dublujące się nazwy potworów o identycznych parametrach i wyglądzie (wprowadzały zamieszanie w zleceniach myśliwskich i tworzeniu spawnów).

 

Mechanika:

  • Ustalono już dokładnie jacy NPC będą mogli zamieszkać miasta graczy oraz jakie będą pełnić role i czego można się będzie od nich uczyć.

 

Spawny:

  • Ilość zioł na mapie wzrosła. Na niektórych cmentarzach natomiast można będzie zebrać składniki nekromanckie.
  • Pierwszy rozległy poziom piramidy na pustyniach Joramitów zamieszkało sporo groźnych stworzeń.
  • W jednej z jaskiń położonej na kontynencie Rewiańczyków zamieszkał bagienny demon, a prowadzące do niej wąwozy zazieleniły się od roślinności i zaroiły od niebezpiecznych bestii.
  • W systemie kanałów pod ruinami miasta osadzonego na pewnej górze w Rewiańskich terenach zagnieździło się mnóstwo plugastwa i nikczemnych stworzeń.

 

Mapa:

  • Na terenach Norstygów powstał zamek. Zapraszamy do działu download po nowe pliki mapy, które należy wgrać do katalogu z grą. Uaktualnieniu uległ równieć Cliloc.

 

Serwer:

  • Poprawiono błędny wpis w konfiguracji firewalla: może złagodzić laga.

 

Tradycyjnie: niektóre z wymienionych zmian nie są jeszcze widoczne na serwerze dostępnym dla graczy.

Poprawiony: czwartek, 13 listopada 2014 22:29
 
Co nowego... PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
środa, 29 października 2014 20:10

Czołem Gracze! :)

Najwyższa już pora, aby zawiadomić was o tym, co też dobrego stało się przez ostatnie dwa tygodnie w naszym projekcie. Z przyjemnością zauważam, iż ilość zgłoszonych przez Was nieprawidłowości w forumowym dziale Bugi znacznie się skurczyła i nie zostało tam już wiele.

Na forum Ekipy powstała mocno merytoryczna dyskusja mająca na celu ustalenie co dokładnie powinniśmy jeszcze zrobić przed właściwym wystartowaniem gry, a co może być wprowadzane później. Dzięki temu nasze wysiłki stopniowo zostają skierowane na tory prowadzące do jak najszybszego rozpoczęcia zabawy w Nelderim. Szczegółów rzeczy, których jeszcze nie zrealizowaliśmy nie wymienię, myślę natomiast, że warto wspomnieć, iż poza efektami starań widocznymi w postaci listy poniżej poczynione zostały również postępy na płaszczyźnie ustaleń i pomysłów dotyczących rozmaitych kwestii mechanicznych.

 

Skrypty/mechanika:

  • Nowo utworzona postać będzie miała do wyboru aż trzy umiejętności, które będzie znać na poziomie 50%. Wyboru dokonuje się używając specjalnego przedmiotu z plecaka postaci.
  • Zmodyfikowano działanie zielarstwa mając na celu ułatwienie sposobu gry: mniej szukania po lasach, więcej obróbki surowych ziół w domku/banku. Zmiana współczynnika przyrostu umiejętności.
  • Ukończyliśmy implementację podstawowych funkcjonalności zarządzania miastem przez graczy. W menu obsługi Duszy Miasta została dodana zakładka obywatelstwa umożliwiająca przegląd obywateli z możliwością sortowania wg imion, zasług (ilość oddanych surowców), i daty nadania obywatelstwa. Postać wyznaczona na przywódcę może nadawać i odbierać obywatelstwo innym.*
  • Zwiększono przyrost wszystkich umiejętności barda.*
  • Najechanie kursorem na statuetkę pomniejszonego zwierzaka wyświetli jego imię. Zwiększona odległość, w której należy stać od stajennego przy zmniejszaniu peta.
  • Zmieniono łacińskie słowa mocy umiejętności Pogromca (Chivalry) na emotki.
  • Magiczne przedmioty muszą się znajdować w plecaku postaci, aby mogła je zidentyfikować.
  • Zwiększono ilość narzędzi jakie dostaje nowa postać wybierająca umiejętności rzemieślnicze. Dodano nożyczki dla krawca.
  • Odblokowaliśmy wybór dowolnej fryzury spośród wszystkich dostępnych niezależnie od rasy postaci.
  • Uzdrowiciele nie będą już niczego nauczać.
  • Szata pośmiertna da się pociąć nożyczkami.
  • Poprawiono błędnie wykrywaną ilości złota w plecaku postaci przy zakupach od NPC/vendorów.

 

Spawny:

  • Jedna z lodowych jaskiń zaroiła się od agresywnych bestii.
  • Jaszczury w mroźnej jaskini nie będą się już tak szybko odradzać.*

 

Mapa:

  • W pewnym miejscu powstała ufortyfikowana wieża maga.*
  • Miasto drowów ciągle rośnie: kowal i kucharz doczekali się siedzib, zbudowano mur oddzielający posiadłości szlachty od chat plebsu, powstała zagroda dla jaskiniowego bydła hodowanego przez niewolników.*
  • Naprawa niewidzialnej dziury w moście miasta elfów.*
  • Poprawienie podłogi w domku farmera w pewnej neutralnej lokacji.*
  • Szereg drobnych poprawek w błędach pojedynczych tekstur.*

 

* Zmiany w opisach oznaczonych gwiazdką nie zostały jeszcze opublikowane na serwerze dostępnym dla graczy. O uaktualnieniu serwera graczy powiadomimy Was na www.

Poprawiony: środa, 29 października 2014 20:26
 
Kapitan Greg nie próżnuje PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
piątek, 17 października 2014 08:52

Cześć!

Zgodnie z obietnicą złożoną w poprzednim komunikacie zostały uaktualnione pliki serwera, co oznacza, iż od wczorajszego wieczoru w prawie 150 lokacjach na mapie można odnaleźć zakopane skarby. Zawartość skrzynek prawdopodobnie ulegnie jeszcze regulacjom (może dodamy do nich jakieś małe artefakty?) ale w praktyce system jest już gotowy do użycia.

Poprawiony: piątek, 17 października 2014 08:53
 
Progres PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
niedziela, 12 października 2014 18:03

Po kolejnym dwutygodniowym okresie pracy nad shardem pora na małe podsumowanie efektów. Tym razem starania skupiły się mocno wokół zgłoszonych przez Was nieprawidłowości, acz nie brakuje też kilku nowych rozwiązań, nad którymi myśleliśmy już wcześniej.

 

Skrypty i mechanika:

  • Stworzony został specjalny przedmiot, za pomocą którego gracze będą mogli zarządzać miastem. Obecnie przedmiot umożliwia składanie surowców na rzecz miasta.
  • Wszystkie buty w grze zarówno uszyte, otrzymane za wykonanie zleceń jak i zdobyte w walce z potworami będą dawać odrobinę odporności na różnego rodzaju obrażenia oraz mogą zwiększać udźwig postaci.
  • Na trzech z planowanych docelowo czterech wysp zostały już zakopane skarby, których będą mogli szukać kartografowie***
  • Księga magii otrzymywana przez nowe postaci będzie zawierać przydatne czary: leczenie, odtrucie, kula ognia.
  • Ułatwiono kopanie piasku: znajdzie się go czterokrotnie więcej na danej powierzchni, a przechowywać go będzie można w jednej kupce.
  • Zmodyfikowano aspekt trenowania umiejętności: uległa złagodzeniu zależność zmniejszająca przyrost dla akcji o skrajnie dużej/małej szansie powodzenia.
  • Poprawki w artefakcie wyboru rasy: brody nie będą już bezbarwne, a gdy postać stoi zbyt daleko od przedmiotu zostanie wyświetlony stosowny komunikat.
  • Gracz będzie powiadamiany o rozpoczęciu procesu przywiązywania się zwierzaka.
  • Naprawiono kilka spaczonych teleportów przy wyjściu z podmroku.
  • Poprawiono lokalizację kontynentu dla map ze skarbami oraz wiadomościami w butelce, które może złowić rybak.
  • Usunięto japońskie zbroje i szaty z puli przedmiotów, jakie można zdobyć zabijając potwory.
  • Cu Sidhe pozwoli się ujeździć nie tylko elfom.

 

Fabuła:

  • Zredagowano finalną wersję serii artykułów, które w przyszłości posłużą do przedstawiania historii poszczególnych nacji.
  • Skonwertowano cały dotychczas stworzony materiał do jednolitego formatu umożliwiającego publikowanie artykułów w przejrzystej formie i ich łatwiejszą redakcję.

 

WWW (niektóre z poniżej wymienionych pojawiły się nieco wcześniej):

  • Dział dokumentacja wzbogacono o cztery nowe artykuły.
  • Pojawiły się mapy geograficzne wysp zamieszkiwanych przez poszczególne nacje.

 

UWAGA: w związku z wprowadzonymi modyfikacjami należy koniecznie ściągnąć nową wersję plików grafik dostępną w dziale Download. Uaktualnieniu uległ także plik Cliloc, również dostępny na www.

 

*** zakopane skarby pomimo, iż są gotowe nie zostały jeszcze wgrane na serwer dostępny dla Graczy. Zmiana będzie widoczna za kilka dni.

 

Poprawiony: poniedziałek, 13 października 2014 21:49
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 10 z 20