Używanie umiejętności, Nauka
Humor z kompanii wojaków dopisywał każdemu. A to dlatego, że dali orkom popalić, a to dlatego, że ich za to starosta wynagrodził ponad oczekiwania, a to li ze względu na wino, którym ich jeszcze przed rozejściem się do swych wsi uraczył. Podśpiewując zatem, maszerował Gimal środkiem traktu, tym bardziej radośniej nucąc, że już z oddali chałupę swoją dojrzał. Podrzucił tedy toboł poprawiając rzemyk na barku i przyspieszył kroku. - Ha! Patrzaj ino synek, jaki tatuś topór przyniósł! - Tata! Ooo, daj, daj! - Masz ino, no? Pokaż no jakiś silny! Ha ha! Nie machaj tak, bo se ręce powywijasz. Idź ino, tam do pniaka, drew narąb matce do pieca! Wszedł Gimal do chaty, przed progiem jeszcze drąc się o jadło. Zrzuciwszy rynsztunek na podłogę, opadł ciężko na ławę przy stole. Wtem - huk straszliwy uderzył go w uszy i błysk przez okiennice tak ogromny wpadł, że aż oślepił Gimala na długą chwilę. Ocknąwszy się z zaskoczenia wybiegli z żoną z chaty, patrzą, a tam - cały stos drewna w płomieniach na chłopa wysokich stoi! Z pniaka do rąbania jeno popiół się ostał, a z niego topór wystaje, lśniący jakoby nowiutki. Umiejętność Identyfikacja służy do odkrywania magii drzemiącej w niektórych przedmiotach. Każda rzecz znaleziona podczas wypraw w nieznane lub zdobyta w walce z potworami, dla niewprawnego oka nie wyróżnia się niczym szczególnym. Magiczne właściwości zaklęte w mieczu, pierścieniu czy zbroi nie są widoczne gołym okiem. Jedynie osoby znające się na zaklęciach wplatanych w martwe przedmioty są w stanie rozpoznać ich moc. Gdy aura przedmiotu zostanie dokładnie poznana i aktywowana przez osobę znającą tajniki magii, może być wówczas wykorzystana przez dowolnego jej posiadacza.
Używanie umiejętności: Aby użyć umiejętności Identyfikacja, należy kliknąć na niebieski kryształ obok jej nazwy w oknie umiejętności, a następnie wskazać celownikiem niezidentyfikowany przedmiot znajdujący się w plecaku postaci. Jeśli próba rozpoznania przedmiotu powiedzie się, magiczne właściwości przedmiotu zostaną widoczne. Od tego momentu każda postać będzie widzieć własności tego przedmiotu i będą one działać w zwyczajny sposób. Szansa na udaną identyfikację zależy od poziomu umiejętności oraz ilości magicznych właściwości przedmiotu. Poniższa tabela prezentuje minimalą ilość % Identyfikacji wymaganą do odkrycia przedmiotu o danej ilości własności:
Ilość własności: |
Minimalna umiejętność: |
1 |
0,1 |
2 |
40,1 |
3 |
60,1 |
4 |
75,1 |
5 |
90,1 |
6 |
95,1 |
Uwaga:
Magiczna własność "przepuszczanie zaklęć" występuje zawsze w parze z "-1 szybsze rzucanie zaklęć" i z tego powodu ta para jest liczona ja ko jedna własność, mimo że na przedmiocie mamy dwa napisy.
Może się zdarzyć, że wraz z powyższą parą niezależnie wystąpi jeszcze "+1 szybsze rzucanie zaklęć", wówczas całość jest traktowana jako dwie magiczne własności. W tym przypadku jednak plus znosi się z minusem, przez co nie ma napisu ani o spowolnieniu, ani o przyspieszeniu, dlatego przedmiot posiadający wyłącznie podpis o przepuszczaniu zaklęć może omyłkowo być potraktowany jako zawierający mniej własności, niż w rzeczywistości ma.
Klasyfikacja: Nasycenie niezidentyfikowanych właściwości można rozpoznać przez kolor:
- zielonkawy - słabe nasycenie
- pomarańczowy - średnie nasycenie
- czerwony - duże nasycenie
Nauka: Nauczyciele: Identyfikator
|